2024/04/29
۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
طرز تهیه پاستا رژیمی  با سس بلونز

طرز تهیه پاستا رژیمی  با سس بلونز

اگر پاستا با سس بلونز دوست دارید این مطلب را بخوانید

جامعه پویا -پاستا رژیمی با سس بلونز می‌توانید یک انتخاب مناسب برای کسانی باشد که عاشق پاستا هستند اما به دلیل چرب بودن زیاد پاستا الفردو از آن استفاده نمی‌کنند 

  مواد لازم برای تهیه پاستا رژیمی با سس بلونز


پاستا: ۵۰ گرم، 
گوشت چرخ کرده بدون چربی: ۱۵۰ گرم، 
هویج: یک عدد،
 ساقه کرفس: یک عدد،
 پیاز: یک عدد،
 سرکه: نصف فنجان،
 نمک و فلفل: به میزان لازم،
 روغن زیتون: یک قاشق غذاخوری،
 پنیر پارمزان: یک قاشق غذاخوری
مواد لازم برای تهیه سس پاستا: 
گوجه گیلاسی: ۱۰ عدد،
 پنیر صبحانه یونانی: ۳۰ گرم،
 شیر کم چرب: ۳۰ گرم،
 رب گوجه فرنگی: یک قاشق غذاخوری


  طرز تهیه پاستا رژیمی


برای درست کردن این پاستای خوشمزه ابتدا پیاز را به صورت نگینی خرد کنید و همراه با روغن زیتون داخل ماهی تابه بریزید و روی حرارت اجاق گاز قرار بدهید تا پیاز کمی نرم و سبک شود. حالا هویج و ساقه کرفس خرد شده را اضافه کنید و چند دقیقه با پیاز تفت بدهید. در مرحله بعد گوشت چرخ کرده را همراه با نمک، فلفل و سرکه به مواد اضافه کنید و هم بزنید. درِ ماهی تابه را ببندید و حرارت اجاق گاز را کم کنید تا گوشت کم کم بپزد. در مرحله بعد یک قابلمه را تا نیمه پر از آب کنید و روی حرارت اجاق گاز بگذارید تا آب جوش بیاید. پاستا را داخل آب جوش بریزید و ۵ دقیقه زمان بدهید تا نرم شود، سپس پاستا را آبکش کنید. برای درست کردن سس مخصوص پاستا گوجه‌ها را همراه با پنیر یونانی، شیر کم‌چرب و رب گوجه فرنگی را داخل پارچ مخلوط کن بریزید و 30 ثانیه بزنید تا سس کاملا یکدست شود. در آخر پاستای آبکش شده را داخل مواد گوشتی بریزید و سس را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید. اجازه بدهید پاستا چند دقیقه روی حرارت اجاق گاز بماند، سپس پاستا را داخل ظرف سرو بکشید و روی آن پنیر پارمزان بریزید، نوش جان کنید.


  نکات مهم


برای تهیه پاستا در منزل بهتر است از پاستا پنه استفاده کنید. 
هنگام جوشاندن پاستا پنه توجه داشتید که نباید آن را بیش از حد بجوشانید. بافت پاستا باید زیر دندان حس شود و بیش از حد له نباشد. بعد از آبکش کردن پاستا هرگز پاستا را به سبک ماکارانی با آب نشویید.

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.